هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد

کتاب خود برتر؛ خودت باش، تنها کمی بهتر نوشته ی مایک بایر، به شما این قدرت را خواهد داد که اصالت تان را در آغوش کشیده، آنچه مانع تان بوده و شما را عقب نگه داشته است را شناخته و از آن عبور کنید تا زندگی پربارتری داشته باشید.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (خودت باش، تنها کمی بهتر) با شما هستیم.

تا به حال برایتان پیش آمده است که از خودتان بپرسید: آیا واقعاً همانی هستید که می خواستید باشید؟ آیا این همان زندگی است که واقعاً می خواهید؟ آیا هر روز، بهترین خودتان هستید؟ چه چیز را امروز می توانید تغییر دهید؟ به این سوالات چگونه پاسخ می دهید؟

در مورد زندگی روزمره ی خود فکر کنید. آیا در حال پیشرفت هستید یا درجا می زنید؟ آیا روزهایتان پر است از کار، روابط و فعالیت هایی که برایتان خوب اند یا احساس می کنید که در تردمیلی از مسئولیت ها گیر افتاده اید؟ اگر آرزوی زندگی بهتری دارید، الان وقت آن است که آرزویتان را به واقعیت تبدیل کنید و ابزاری که نیاز دارید در اختیارتان است تا یک زندگی را طراحی کنید که عمیق ترین لایه ها را پر می کند. کتاب خود برتر (Best Self) این را به شما نشان خواهد داد.

مایک بایر (Mike Bayer) که توسط هزاران مراجعه کننده ی خود که زندگی شان را تغییر داده، به عنوان مایک کوچ (مربی) شناخته می شود، به افراد زیادی از ستاره های موسیقی گرفته تا مدیران کسب و کار و افرادی مثل شما که به دنبال بهترین خود بودن هستند، کمک کرده است.

او این کار را با راهنمایی آن ها برای پرسیدن یک سری از سوالات مهم ولی سخت از خودشان انجام داده است. سوالاتی مثل: «ارزش های اصلی شما چه چیزی هستند؟»، «آیا هر شب که به رختخواب می روید بهتر از صبحی هستید که بیدار شدید؟» و «آیا من برخی جنبه های سلامت فیزیکی خود را به دلیل ترس یا انکار نادیده می گیرم؟». او به افراد کمک می کند تا خود برترشان و ضد خودشان را ببینند.

این اثری است که بعد از مطالعه ی آن، خود را به طور قابل ملاحظه ای بهتر می یابید. در میان صفحات کتاب، نویسنده، مربی زندگی شما می شود و در این سفر، شما را به سوی مجموعه ای از پرسش های عمیق و برانگیزاننده هدایت خواهد کرد که احتمالاً هیچ گاه پیش از این برایتان پیش نیامده است.

این کتاب با کار کردن روی تمامی هفت دایره ی زندگی (اجتماعی، شخصی، سلامت، آموزش، روابط، کار و توسعه ی روانی و معنوی)، اثری قابل دسترس و تعاملی است که چکیده ی تمامی دانش نویسنده در یک راهنمای متمرکز و فشرده بوده و تمایل افراد به تغییر را روشن می کند.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

بخشی از متن کتاب

با طیف بی شمار اطلاعات درباره ی تغذیه و رژیم غذایی، قصد دارم حتی الامکان آن اطلاعات را برایتان ساده کنم، بطوری که بتوانید به نوبه ی خود رژیم غذایی تان را ساده کنید. اطلاعات متناقضی که تقریباً هر روز در مورد چه باید خورد، چه نباید خورد، چه موقع باید خورد و چقدر باید خورد، منتشر می شود، خیلی راحت ما را سردرگم می کنند. بنابراین، درست همانطور که همه ی هفت حوزه ی زندگی تان را برای تبدیل شدن به خود برترتان دوباره بررسی می کنید، می خواهم مایل باشید رژیم غذایی و باورهایتان را در مورد تغذیه دوباره بررسی کنید.

دلیلم برای توصیف آن به عنوان «نیوتریشن» این است که قرار است به شیوه ی جدید، البته یک روش ساده تر، به آن بپردازید. قرار است غذا را به عنوان سوختی برای خود برترتان در نظر بگیرید. برای هر وعده ی غذایی، یک حق انتخاب دارید - آیا قصد دارید به خود برترتان یا خود تخریب گرتان سوخت رسانی کنید؟

نکته ی مهم من برای شما این است: چیزی که وارد بدن تان می کنید همبستگی مستقیمی با خروجی تان دارد. اگر رژیم غذایی تان قند بالا و مواد غذایی فرآوری شده است (چه کسی می داند چه چیزی واقعا در آن است؟)، احساس کسلی، خستگی، بدخلقی و عدم تمرکز می کنید. مانند خود تخریب گرتان، اینطور نیست؟ دلایل: غذاهای فرآوری شده اغلب حاوی افزودنی های شیمیایی هستند که بدن تان نمی تواند آن ها را مانند مواد غذایی طبیعی پردازش کند و شکر تصفیه شده موجب افزایش قند خون می شود.

منبع: کتابراه

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.