هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند

کتاب 8 اصل ورود به باشگاه میلیاردرها نوشته ی جیم ویر، شخصیت و عملکرد پنج ثروتمند بزرگ دنیا را مورد بررسی قرار می دهد و به شما کمک می کند تا با شناخت تیپ شخصیتی خود و روش های الگوبرداری از این افراد ثروتمند، در مسیر سرمایه گذاری و ثروت سازی قرار بگیرید.

معرفی کتاب قبولی در کنکور

همه کتاب هایی که درباره کسب و کار نوشته شده اند، ادعا می کنند که مشکلی را شناسایی و برطرف می کنند و این کتاب نیز تفاوتی با بقیه ندارد. موضوعی که در این جا به آن پرداخته می شود، این است که بسیاری از کسانی که اقدام به سرمایه گذاری می کنند، معیارهای مختص خود را دارند. بسیاری از افراد که اقدام به سرمایه گذاری می کنند، سودآوری را از مقداری که می توان با سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری به دست آورند، فراتر نمی برند.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (8 اصل ورود به باشگاه میلیاردرها) با شما هستیم.

به طور ساده باید گفت، سرمایه گذاران، ارزش افزوده ای ایجاد نمی کنند و جالب اینکه سرمایه گذاران این را می دانند و به همین دلیل است که صندوق های سرمایه گذاری در حال رشد هستند.

بنابراین، سرمایه گذاران برای بالا بردن رکوردهای رقابتی خود چه می توانند بکنند؟ همان فعالیت هایی را که پیش از این انجام می دادند، تکرار کنند؟ در این صورت ممکن است دچار سندرم لامپ خیابان (برگرفته از داستانی درخصوص دوستی که ترجیح می داد کلیدهایش را زیر لامپ خیابان جستجو کند تا اینکه در کوچه ای که آن ها را گم کرده بود به دنبال شان بگردد، زیرا نور لامپ بهتر بود) شوند. سرمایه گذارانی که در مقابل تغییر مقاومت می کنند، به لحاظ رفتار غیرعاقلانه نیز گناهکار محسوب می شوند، رفتاری مبتنی بر: «انجام مکرر همان کارها و انتظار به دست آوردن نتایج متفاوت.» پس باید چه کاری انجام داد؟

اگر بتوانید در مقابل شرایط سخت و پیچیده بازار واکنش صحیحی از خود نشان بدهید به سودآوری نزدیک می شوید. جیم ویر (Jim Ware) فردی است که با استفاده از روانشناسی تحلیلی یونگی به دانش و مهارتی خاص در شناخت افراد و سرمایه گذاری های موفق رسیده و به شما کمک می کند تا معنای عمیقی از واکنش صحیح در بازارهای بهم ریخته و سخت را لمس و درک کنید و خودتان را آماده کنید تا به باشگاه میلیاردرها وارد شوید.

جیم ویر در کتاب 8 اصل ورود به باشگاه میلیاردرها (The Psychology of Money: An Investment Manager's Guide to Beating the Market) به تجزیه و تحلیل روان شناختی نابغه های بزرگ سرمایه گذاری و راه های مدیریت پول توسط آنان می پردازد و نتایج تحقیقات خود را به صورت یک راهنمای قابل استفاده و به صورت گام به گام برای افزایش سودآوری در اختیار شما قرار می دهد.

جملات برگزیده ی کتاب 8 اصل ورود به باشگاه میلیاردرها:

- بهترین کاری که من انجام دادم، انتخاب قهرمانان درست بود. (وارن بافت)
- ما به همه چیز عادت می کنیم، حتما لازم نیست توسط کسی از پنجره به بیرون پرتاب شویم، بلکه می توانیم با سخنانی فریب آمیز پله پله به پایین رانده شویم. (مارک توآین)
- من حقایق را درک می کنم، آن ها را با شکیبایی بررسی می کنم و از قدرت تجسم استفاده می کنم. (برنارد باروخ)
- این یک تناقض نیست که بگوییم رفتارهای ما شباهت بسیار زیادی به باورهای مان دارند. (آلفرد نورث وایت هد)
- ذات انسان ها یکی است؛ این عادات شان است که آنان را از یکدیگر متمایز می کند. (کنفوسیوس)

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از کتاب 8 اصل ورود به باشگاه میلیاردرها می خوانیم:

وقتی درباره سبک های شخصیتی و سرمایه گذاری صحبت می کنم، مردم می پرسند: «آیا برای مدیریت پول، شخصیتی آرمانی وجود دارد؟» اعتراف می کنم که وقتی برای نخستین بار به تحقیق درباره سبک های شخصیتی سرمایه گذاران خبره پرداختم، این سؤال مرا بسیار هیجان زده کرد. آیا این امکان وجود داشت که شخصیتی آرمانی برای مدیریت پول پیدا شود؟ چه می شد اگر وارن بافت و پیتر لینچ گونه های شخصیتی یکسانی داشتند؟ چه می شد اگر شرکت های سرمایه گذاری می توانستند مدیران اوراق بهادار را براساس گونه شخصیتی آن ها استخدام کنند؟ خیلی دست نیافتنی به نظر می رسد؟

در عرصه ورزش حرفه ای، مردی به نام نید ناگل دقیقا همین کار را می کند. نید ناگل می تواند فقط با تماشای راه رفتن و صحبت کردن بازیکنان، تشخیص دهد که آنان باید در چه جایگاهی بازی کنند. مقاله ای نوشته مارتین دوگارد در مجله امریکن وی، (15 دسامبر سال 1998)، گزارش می دهد که نید ناگل یکی از مشاوران مربی تیم فوئنیکس سانز، به نام دنی اینگ است. وقتی از او درباره معامله ای با دالاس سؤال شد که از طریق آن جیسون کید به سانز آورده می شد، نید ناگل به اینگ توصیه کرد: «او فردی درون گرا، حسی، تفکری و ادراکی (ISTP) است. آن ها بازیکن گارد حمله ایده آل شما در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا هستند. آن ها پیرامون خود را خیلی خوب زیر نظر دارند و انرژی خود را خیلی خوب ذخیره می کنند. آن ها متفکران بزرگی هستند. وقتی بر بازی تسلط دارند و زمین را خوب می بینند، این قابلیت را دارند که کل تیم را در وضعیت بهتری قرار دهند. مایکل جردن یک درون گرا، حسی، تفکری و ادراکی (ISTP) است.»

منبع: کتابراه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.