هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

همه ما به دنبال زندگی شادتر هستیم. وقتی شاد هستیم، دنیا بر وقف مرادمان می ­شود و همه اتفاق­های خوب برایمان رخ می ­دهد. در حقیقت احساس خوشحالی باعث می­ شود شما احساس خوبی نسبت به خودتان و محیط اطرافتان داشته باشید . ممکن است فکر کنید موفقیت به شما احساس خوشحالی می ­دهد، اما جالب است بدانید که این نظریه از نظر علمی رد شده است. در واقع خوشبختی  و احساس خوشحالی باعث موفقیت افراد می شود نه برعکس. تحقیقات روانشناسی مثبت نشان داده است که افراد شاد بیشتر به موفقیت می ­رسند.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

وقتی خوشحال می­ شویم – طرز فکر و روحیه  ما مثبت است – باهوش تر، با انگیزه ­تر و در نتیجه موفق­ تر هستیم. در واقع نکته کلیدی این هست که آگاه باشیم موفقیت حول شاد بودن می­ چرخد. احساس خوشحالی می ­تواند عملکرد شغلی را افزایش دهد ، فروش را به میزان ۳۷ درصد، بهره ­وری ۳۱ درصد و دقت و تمرکز را تا  ۱۹ درصد بالاتر ببرد. در مورد رابطه بین شاد بودن و بهره وری قبلا در بیزینس ترند در اینجا نوشته ایم.

وقتی همه چیز بر وفق مرادمان باشد حال ما هم خوب هست و خوشحال هستیم، اما چالشی که وجود دارد این هست که اگر روز بدی داشته باشیم و اوضاع طبق روال ما پیش نرود یا مثلا اگر جز آن دسته افرادی هستیم که همیشه نیمه خالی لیوان را می­ بینیم برای خوشحال بودن باید چه کاری انجام بدهیم. خوشبختانه، تحقیقات نشان داده است که می توانید مغز خود را برای احساس خوشحالی آموزش دهید. در اینجا چند ترفند ساده برای کمک به شما عنوان می­ کنیم که احساس خوشحالی و خوشبختی را در خود تقویت کنید.

قابل توجه اولیای هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با مقاله (هفت روش برای اینکه همین حالا احساس خوشحالی کنید​​) با شما هستیم.

۱. شکرگزار باشید
در مطالعه ای در مورد تأثیر قدردانی، اساتید دانشگاه رابرت امونز و مایکل مک کالو از شرکت­ کنندگان خواستند که دفتری اختصاص بدهند و هر روز پنج مورد را بنویسند که باعث احساس خوشحالی آنها در طول روز شده است. شرکت­ کنندگان فقط هفته ­ای یک بار این کار را انجام می دادند ، اما بعد از دو ماه افرادی که به صورت مداوم دلایل خوشحالی و شکرگزار بودن را یادداشت کرده بودند در مقایسه با بقیه، از نظر روحی وضعیت بهتری داشتند و به این نتیجه رسیدند که شکرگزاری و احساس خوشحالی رابطه­ خیلی نزدیکی با هم دارند.  بسیاری از افراد فکر می ­کنند زندگی خوب باعث شکرگزاری می­ شود. اما همیشه اینطور نیست. اگر به صورت منظم شکرگزار نعمت ها و داشته هایمان باشیم و از تکنیک یادداشت کردن آنها استفاده کنیم به طرز معجزه آسایی انسان شادتری خواهیم بود و سطح رضایت ما از زندگی بالاتر می ­رود. اگر می خواهید روشهای ساده دیگری برای پرورش قدردانی در زندگی خود کشف کنید، سعی کنید یک هدیه غافلگیرکننده برای یکی از دوستانتان بخرید یا یک پیام تشکر به هر دلیل که مناسب می­دانید برایش ارسال نمایید.

۲. یک نفس عمیق بکشید …
بله دومین ترفند به همین راحتی است. یک نفس عمیق بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

یک مطالعه جدید نشان داده که فقط ۲۵ دقیقه مراقبه ذهن آگاهی به مدت سه روز می تواند سطح استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تأثیرات طولانی­ مدت ذهن آگاهی حیرت­ انگیزتر هم است: یک مطالعه در دانشگاه هاروارد کشف کرد که در هشت هفته، مراقبه می­تواند فعالیت مغز شما را  در نواحی مرتبط تحریک کرده و سطح همدردی و خودآگاهی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. یک تمرین مراقبه ساده ذهن آگاهی را که در هر جایی می­توانید آن را انجام دهید٬ حتی در شلوغ­ترین روزهای خود بگنجانید. این تمرین به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه شامل مشاهده و تمرکز روی تنفس و هر احساسی که درون شما وجود دارد به شکل بی سر و صدا و بدون قضاوت است. به همین راحتی فقط به درون خود نگاه کنید٬ افکار و احساسات خود را مشاهده کنید و نفس بکشید.

با هیچ فکر و احساسی نجنگید و با خودتان مهربان باشید. یادتان باشد ذهن آگاهی یک فرآیند است نه یک هدف نهایی. هیچ درست و غلطی در این مسیر وجود ندارد. فقط با خودتان خلوت کنید و این دستورالعمل را هر روز به مدت ده دقیقه انجام دهید.

۳. با شبکه­ های اجتماعی برای مدتی خداحافظی کنید
یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داده است که استفاده از شبکه ­های اجتماعی باعث می شود از زندگی خود احساس خوشحالی و رضایت کمتری داشته باشیم. یک مطالعه دیگر در دانشگاه میسوری-کلمبیا نشان داد که شبکه­ های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس بوک و …. باعث افزایش حسادت در بین کاربران می شود. نیازی نیست که استفاده کامل از شبکه ­های اجتماعی را متوقف کنید، اما ساعت­ها نگاه کردن به عکس­های تعطیلات همکارانتان باعث می شود حال شما بدتر شود. مدتی از شبکه ­های اجتماعی خارج شوید یا ساعات وقت گذراندن در این شبکه ­ها را کاهش دهید و یا از این شبکه­ ها برای ارتباط با دوستی که مدتی ندیده ­اید استفاده کنید. دسترسی به افراد دیگر باعث بهبود روحیه شما خواهد شد.

۴. کیفیت روابط خود را با دیگران بهبود دهید
هرچقدر روابط بهتری داشته باشیم، مسلماً زندگی شادتری را هم تجربه خواهیم کرد. چرا که ارتباط گرفتن با دیگران ما را سرحال ­تر، شادتر، اجتماعی­ تر می کند و لبخند را بر لب­ های ما جاری می کند. درست است که اصل احساس خوشحالی از درون شکل می­گیرد٬ ولی روابط بهتر با اطرافیان نقش بسزایی در کمک به احساس خوشحالی درونی ما بازی خواهد کرد.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

۵. چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید را رها کنید
بسیاری از چیزها در زندگی هستند که ما هیچ تاثیری در به وجود آمدن یا از بین رفتن آنها نداریم! اما متاسفانه بخش زیادی از ذهن ما را اشغال می کنند و مانع احساس خوشحالی ما می ­شوند. مثلاً ما به هیچ عنوان (حداقل در کوتاه مدت) در گرانی قیمت­ها، آلودگی هوا، مدیریت کشور و… تاثیری نداریم ولی مدام در زندگی روزمره از آنها صحبت می کنیم و حال خود را بد می کنیم!

۶. ورزش کنید
همه ما می دانیم که ورزش سلامت جسمی و روحی را بهبود می بخشد، اما لازم نیست ساعت ها در باشگاه ورزشی بمانید حتی پنج دقیقه ورزش هم می تواند باعث افزایش روحیه شما شود. این پنج دقیقه ورزش هم نیاز نیست حتما در باشگاه انجام شود. چند حرکت ساده ورزشی در خانه بدون نیاز به تجهیزات خاص و بدون هزینه هم به ما احساس خوشحالی بیشتری خواهد داد.

۷. یک عادت جدید خوب را در خود بسازید
اگر می­ خواهید در درازمدت زندگی خود را ارتقا بدهید و شادتر باشید، متعهد شوید که حداقل یکی از ترفندهای فوق را طی یک ماه آینده عملی کنید. ایجاد یک عادت جدید بیش از ۲۱ روز طول می­ کشد ، اما احساس خوشحالی و زندگی شادتر یک دستاورد همیشگی است که با نهادینه کردن هر کدام از این عادت­های به ظاهر کوچک یک قدم به رضایت و شادی نزدیک­تر می ­شوید. پس خودتان را از این تجربه محروم نکنید و همین امروز شروع کنید. راز بزرگ در این است که احساس خوشحالی و شاد بودن یک مهارت است و می­ توانید آن را با تمرینات منظم به دست آورید.

منبع: فارنت

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.