هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۵ شنبه ۱۶ بهمن

رشته کامپیوتر یکی از انواع رشته فنی هست که البته پر طرفدار ترین رشته در بین رشته های فنی و حرفه ای هم هست .قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشم میگم کسانی می تونن وارد این رشته بشن که معدل سال اولشون 14 به بالا باشه و درس ریاضی نمره خوبی داشته باشن چون تو سال سوم درس ریاضی 3 هست و بهش نیاز دارید .

سال اول که وارد این رشته میشی که میشه همون دوم دبیرستان یا هنرستان وارد یه محیط جدید می شید چون دیگه محیط محیط دبیرستانی نیست و یکم فرق داره ولی اصلا نترسید چون خیلی زود عادت میکنید .یکی از این تغیرات تعداد زیاد کتابه چون شما تو هر ترم یعنی 3 ماه یا 4 ماه یه کتاب رو تموم و کتاب بعدی رو شروع میکیند .

شما تواین سال اول کتاب هایی مثل مبانی کاپیوتر که تواین کتاب بیشتر به معرفی مباحث اولیه کامپیوتر برخورد میکنید که کتاب ساده و حجم کمی هم داره .

کتاب بعدی دو جلد سیستم عامل که همتون جلد اول رو بلدید جلد دوم هم زیاد سخت نیست البته اگه کامپیوتر باز باشی که نصف بیشترتون نیستید.

کتاب مهم بعدی درس مهم برنامه نویسی است که مهمترین درس شما به حساب میاد البته و باید سعی کنید به خوبی یاد بگیرید چون سال بعد دو تا کتاب دیگه هم که ادامه ی همین کتاب هست باید پاس کنید.

تو این کتاب به روش های برنامه نویسی زبان visual basic پرداخته میشه البته ورژن قدیمی و ساده 6 که کاملا منسوخ نشده و کمی کاربرد داره . 

یه کتاب دیگه هم هست که اصلا مهم نیست چون تو کنکور کاردانی نمیاد اسمش بسته های نرم افزاری که سال اول نرم افزار های word و photoshop توش درس داده میشه .و سال سوم که کتاب کاربردی تر میشه و مهم تر نرم افزا رهای طراحی صفحات وب و انمیشن flash درس داده میشه . این درس نهایی نیست و خیالتون راحت .

می رسم به سال سوم که اصلی ترین کار شماست توای سال درترم اول دو تا کتاب سخت افزار مواجه می شید که هردو جلد باید تو 3 ماه ترم اول تموم بشه و همونجور که از اسمش معلومه خیلی هم سخته البته جلد دوم.

بعدم یه کتاب چرت و ساده البته کاربردی به نام چند رسانه ای که تو کنکور نمی یاد و ساده م هست . و ترم اول پروندش بسته می شه و تموم میشه .

کتاب مهم دیگه ساختمان داده یا بانک اطلاعاتی که سخت نیست ولی خیلی مهم البته تو کنکور که درطول یک سال باید تموم بشه و جای نگرانی نداره.

می رسیم به کابوس رشته کامپیوتر با اسم شبکه که یه کتاب 300 صفحه ای که شما از قبل با مطالبش اشنا نیستید و حجم مطالب زیاد هست و خیلی سخته البته نهایی هم هست سختی دوبرابر میشه و خبر دیگه اینکه باید در طول ترم دو م فقط تموم بشه و اصلا کتاب تا ترم دوم به دست شما نمی رسه .

تو سال سوم دو جلد کتاب برنامه نویسی دیگه هم میخونید که مکمل همون جلد اول هستن البته کتاب سوم خیلی چرته و تو کنکور مهم نیست راستش با تجربه کنکوری من فقط جلد اولش مهم برای کنکور البته کسی که برنامه نویسی رو دوسست داره باید هر سه جلد رو خوب یاد بگیره البته این درس ها نهایی نیستن و امتحان داخلی برگزار میشه .

درس زبان تخصصی هم فقط معنی و اصلا گرامر نداره پس با نمره خب می تونید قبول بشید .

درس ریاضی 3 هم هست که نهایی و سعی کنید خوب یاد بگیرید.

 

درس های نهایی رشته کامپیوتر:
شبکه 
ریاضی 3
بانک اطلاعاتی 
زبان تخصصی 
دینی 3 

 

منابع دروس تخصصی ازمون کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر:
شبکه
ریاضی 3
سخت افزار (هر دو جلد)
سیستم عامل (هر دو جلد)
برنامه نویسی (vb1,vb2,vb3) که البته تبدیل شده به زبان سی شارپ (#C)
مبانی 
بانک اطلاعاتی 
           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.