هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » اخبار » هنرستان رشته گرافیک »
۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

در نظام جدید آموزشی، همه دانش آموزها در آخر پایه نهم(خرداد یا شهریورماه) باید به رشته ها و شاخه های تحصیلی مناسب خودشون، هدایت بشن. برای همین  آموزش و پروزش با به کارگیری سامانه ای و جمع آوری اطلاعات آزمونهای رغبت، استعداد ،شخصیت، نظر والدین و دانش آموز و همین طور سوابق تحصیلی، هدایت تحصیلی را انجام می ده. بر طبق آمار حدود 33 درصد از بچه ها به رشته های کاردانش و فنی حرفه ای وارد میشن که قراره این مقدار به ۵۰ درصد برسه(در سال های آینده). رشته های فنی حرفه ای و کاردانش این مزیت را دارن که کار محور هستن، یعنی بجای اینکه بیشتر روی دروس حفظی و تئوری تمرکز کنن، دانش آموزها را وارد فعالیت ها و حرفه ها میکنن، تا از همون ابتدا، یه مهارتی را یاد بگیرن. خب خوبی این روش اینه که دیگه خیلی بچه ها قبولی توی کنکور و ادامه تحصیل، تعیین کننده نیست و البته اگه بخوان هم می تونن ادامه تحصیل بدن و به قولی این رشته ها دست به نقد هستن.

یکی از رشته های خیلی خوب و کاربردی هنرستان رشته گرافیک هست. در این مقاله قصد داریم در خصوص ویژگی ها و درس های این رشته باهاتون صحبت کنیم. امیدواریم با خوندن این مقاله بتونید تشخیص بدید که آیا این رشته بدردتون می خوره یا نه؟

شرایط لازم دانش آموزان برای ورود به رشته گرافیک (شایستگی های غیر فنی)

- کارنامه قبولی پایه نهم به انضمام برگه راهنمای مشاورۀ تحصیلی و انتخاب رشته
- داشتن علاقه به کار های فنی و هنری (نمرات مجموعه دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر در سال های قبل تعیین کننده است)
- درک و هوش ریاضی خوبی داشته باشد یعنی (نمرات ریاضی 3 سال متوسطه اول مناسب باشد، میانگین حداقل 12 باشد)
- نتایج آزمون رغبت سنجی فرد را مناسب برای رشته گرافیک نشان دهد

شغل های مرتبط با رشته گرافیک چی هستن؟ (بازار کار رشته گرافیک)
رشته گرافیک دارای بازار کاری متنوع و مختلفی هست.  از صفحه آرایی کتاب، طراحی بخش گرافیک صفحات وب، طراحی آگهی و پوستر گرفته تا طراحی جلد و تصویر گری برای کتابها و مجلات مختلف، طراحی لوگو و نشان شرکت ها همه و همه دنیای کار این رشته هست.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

چه وسایلی را برای تحصیل توی رشته گرافیک باید تهیه کنیم و هزینه اونها چقدره؟
بطور کلی برای دروس طراحی و عکاسی، وسایلی مانند مداد طراحی، مداد رنگی و وسایل رنگ آمیزی، با نظر هنر آموز اون درس(معلم ) باید تهیه کنید و مسلماً قیمت اون تابعی از کیفیت وسایلی است که می خرید. البته می تونید از سایت هایی که وسایل دست دوم هم می فروشند، برای ارزون شدن هزینه این موارد استفاده کنید.

توی رشته گرافیک چه درس هایی خواهیم داشت؟
برنامه درسی  شامل طراحی 1 و 2 عکاسی و آشنایی با تاریخ هنر ایران و جهان، خوشنویسی، مبانی هنر تجسمی، علم مناظر و مرایا، کارگاه چاپ دستی، پایه و اصول صفحه آرایی، خط در گرافیک، و دروس مشترک رشته های هنرستان است.

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.