هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

1. خودتان را درشرایط ایده آل و دانشگاهی ایده آل تصور کنید

  • اینکه دلتان می خواهد با قبولی در آن دانشگاه احساس موفقیت و شادی و غروری زیبا وجودتان را پر کند.
  • اینکه دلتان می خواهد فضای دانشگاهتان چه شکلی داشته باشد.
  • اینکه رفت و آمد به دانشگاه و حضور در کلاس ها هم برایتان راحت باشد.

تعجب نکنید. تنها دقت کنید که در این بخش ما در حال آموزش به کار گیری قانون زیبای جذب به شما هستیم. پس دقیقا طبق دستورالعمل کار کنید. خودتان را صبح ها بعد از بیداری و شب ها قبل از خواب ( در این حالات ذهن در حالت آلفا قرار دارد و قدرت جذب بسیار بالاست) در دانشگاهی فوق العاده با شرایط فوق العاده که ایده آل شماست تصور کنید. تاکید ما بر این است که دست جهان را در برآورده کردن آرزویتان باز بگذارید. اگر رتبه و دانشگاه مشخصی را تعیین کنید یعنی اندکی در کار کائنات دست برده اید. نمی گویم به هیچ وجه این کار را  نکنید. اگر به شما حس خوبی می دهد دانشگاهتان را هم مشخص کنید. اما یکی از اصول استفاد از این قانون آن است که راه و چگونگی را تعیین نکنید. حالت و احساسی را که از داشتن آن چیز و یا قبولی کنکور در آن دانشگاه در شما بوجود می آید را در خودتان ایجاد کنید. اگر از قبولی در کنکور آن دانشگاه به خصوص احساس خاصی به شما دست می دهد باید آن احساس را در خود متجلی کنید. همان احساس رضایت، غرور، شادی و امید را در خود بوجود بیاورید. پس تصور را همراه با این احساسات شب ها و صبح ها فراموش نکنید.

قابل توجه اولیای هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با مقاله (شش راه ساده برای قبولی در کنکور​​) با شما هستیم.

2. روز استراحت و شادی
بعضی از روزها را انتخاب کنید برای روز استراحت و شادی. قرار نیست تمام روزهای سال کنکور شما مانند هم باشند. بعضی روز ها رسما درس را تعطیل کنید و به انجام کارهای مورد علاقه تان بپردازید. خواهید دید که بعد از این استراحت و رهایی ذهنی بازدهی درسیتان چقدر بالا می رود. پیشنهاد ما این است که مثلا روزهایی را که برنامه نا خواسته ای مانند میهمانی که حضور شما لازم است، پیشنهاد گردش دوستان و یا خانواده و یا روزهایی که همه در حال مرتب کردن خانه هستند را انتخاب کنید. تا هم گاها از مزایای گردش ها و دور همی ها استفاده کنید (آن هم بدون عذاب وجدان، چون در روز استراحتتان هستید) و هم زمان هایی را به مرتب کردن وسایل و کتاب ها و لباس هایتان اختصاص داده اید. مطمئن باشید روز های بعد که در حال درس خواندن هستید قطعا از نتیجه کارتان لذت خواهید برد. ببینید، بعضی کار ها و رفتن برخی جاها در سال کنکور اجتناب ناپذیر است. خودتان انتخاب کنید، کدام بهتر است؟ اینکه با عذاب وجدان به این کارها بپردازید و بدون تمرکز در آن روز درسی هم بخوانید و یا روزی را کاملا به خودتان اختصاص دهید و تقویت روحیه نمایید؟

3. مدارا و مهربانی با خود
بیشتر از همه این شمایید که باید با خودتان مهربان باشید. اگر در سال کنکور گاهی در مقاطعی کوچک مثل آزمون های آزمایشی دچار شکست های کوچک می شوید، این کاملا طبیعی است. از دست دادن روحیه را کنار بگذارید. با خوتان مهربان باشید و به خودتان بگویید که می دانید توانمندید. میدانید می توانید به راحتی جبران کنید. می دانید می توانید به زودی نتیجه ی عالی بگیرید و این شکست کوچک را از خاطر ببرید.

4. توجه به نقاط قدرتتان
درصد های خوبی که درآزمون ها به دست آورده اید را در ذهنتان هایلایت کنید. تعریف خوبی که استاد، معلم ، دوستتان و یا خانوادتان از سطح علمی و توانمندی شما کرده اند را در ذهنتان پر رنگ کنید، اگر موفقیت کوچکی هم کسب می کنید آن بزرگ و بزرگتر در ذهنتان بیاورید و به خاطرش بارها و بارها خدا را شکر کنید. ببینید دنیا هر آنچه را که شما به آن توجه کنید را بیشتر برایتان می آورد. وقتی شما به موفقیت هایتان هرچند کوچک باشند توجه کنید بیشتر موقیت جذب می کنید. مبدا کائنات میگوید از همین خوشتان آمد پس از همین به تو میدهم. اگر به ضعف ها نگاه کنید شکست بیشتری دریافت می کنید.  نقاط ضعفتان را فقط راهنمایی ببنید برای اینکه بفهمید چگونه باید وقت گذاری کنید.

5. لازم نیست در همه مراسم ها و عروسی ها شرکت کنید
همانطور که لازم است بعضی روز ها از درس جدا شوید و خوش بگذارنید، گاهی هست که اصلا موقعیت استراحت کردن نیست و شما در شرایط تمرکز کامل بر درس هایتان هستید. در این شرایط هیچ دلیلی ندارد که بخواهید دل همه را به دست بیاورید. شاید عذاب وجدان بگیرید ولی باور کنید که نوه عمویتان از اینکه عروسی اش نرفتید افسردگی نخواهد گرفت. حتی خود عمویتان هم فراموش خواهد کرد. شاید بگویید یک عروسی رفتن فقط 4-5 ساعت وقت می گیرد است. اما خصوصا اگر دختر خانم باشید خوب میدانید که انتخاب و تهیه لباس، آماده شدن و آرایش و … و بعد دوباره جمع کردن حواستان به درس، شاید دو تا سه روز شما را عقب بیندازد. شما اگر آن 4-5 ساعت را فقط صرف خوابیدن هم بکنید بسیار بهتر خواهد بود. پس توجه کنید که یا روزهای های استراحتتان را به این مراسم ها اختصاص دهید و یا از خیرشان بگذرید.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

6. بارهای روانی روی ذهنتان را بردارید
این که در سال کنکور در میهمانی یا دورهمی شرکت کنید و از شما بپرسند از درس و کنکورتان چه خبر؟ یک اتفاق عادی در سال کنکور است. و یا اینکه مادر تان با خواهرش درباره اینکه شما در حال درس خواندنید و به شدت در حال تلاش هستید و می خواهید در فلان دانشگاه قبول شوید شاید شما را مضطرب کند. اینکه تصور می کنید چشم یک فامیل به دنبال این است که ببینند شما موفق می شوید یا خیر، بر روی ذهنتان بار روانی می گذارد.  اینکه می خواهید از روند درس خواندتان توضیح بدهید حس خوبی به شما نمی دهد. قبول شدن شما در کنکور در بهترین رشته و یا یک رشته معمولی نقشی در تعیین سرنوشت فامیلتان  ندارد. پس نقش این افراد را در ذهنتان کمرنگ کنید. در هر دو صورت بعد از مدت کوتاهی آن ها هم موفقیت و هم شکست اطرافیان را فراموش می کنند. خودتان مهم هستید تنها همین.

منبع: اینترنت

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.